Crocs har nå showrom på Skosenteret

Amerikanske Crocs er noe for seg selv, de er en snakkes på veldig manges lepper. Mange elsker dem, lette å ta på seg og behagelige å gå i. Nå, mange år etter at de kom til Skandinavia, er de igjen trendy og kule.       

Noen bruker dem som arbeidssko, veldig mange bruker dem som en vanlig sko og andre kunne ikke brukt dem i mørket alene en gang. Mange mener Crocs er det ultimate tegnet på dårlig smak. 
Crocs kan blant annet takke motehuset Balenciago for manges nye og positive syn på plastskoene, som så vidt veier 170 gram. Samarbeidet førte til en modell som ble priset til rundt 7.000 kroner, og ble utsolgt på 'no time'.
Siden 2002 er det solgt 600 millioner par Crocs på verdensbasis, og de selges i 90 land. Alle kan finne sin favoritt - de har 230 ulike modeller  og har sko til hele familien.

Classic Hiker Clog
Classic Hiker Clog

 

Elvira Kablar er Corcs norske representant. Hun har jobbet med disse morsomme skoene i fem år og er ansvarlig for både Norge og Danmark
- Crocs er blitt cool og trendy igjen. Gjengen bak skoene som er laget i et skumlignende materialet, Croslite, er kreative. De samarbeider med mange kjendiser for å sette merket på kartet. Navn som har økt verdien på Crocs er blant andre Justin Biber, Shia Laboeuf, Jared Leto og Drew Barrymore. I år har Crocs for eksempel et samarbeid med amerikanske KFC og utviklet røde og hvite sko med kyllingfagurer og skoene lukter fritert kylling. Hvem andre tør å utsette merkevaren sin for noe slikt, ler Kablar.
Hun er glad for endelig å ha et fast showrom på Skosenteret og ikke bare være representert på messene to ganger i året.

Crocs har satt helse og humor i fokus på Carrots modellen.
Crocs har satt helse og humor i fokus på Carrots modellen.

Crocs holder til i andre etasje på Skosetneret, Fredrik Selmers vei 2.