Er vi villige til å betale mer for bærekraft?

30 prosent av oss er villige til å betale rundt 10 prosent mer for lokal produksjon, personlig tilpasning, bruk av resirkulerte materialer, tilgjengelighet på nett og levering helt hjem. World Footwear har gjennomført en panelundersøkelse om hva forbrukere er villig til å betale mer for ved kjøp av skotøy. 

Undersøkelsespanelet til Wold Footwear ble spurt om hvilke funksjoner og verdier som er avgjørende ved kjøp av sko. 
Følgende ble vurdert: lokal produksjon, personlig tilpasning, trendy, bruk av resirkulerte materialer, kvalitet, tilgjengelig på nett og levering hjem.

Forbrukere velger gjerne skotøy med alle de nevnte funksjonene og verdiene, men er ikke villig til å betale ekstra for dette.
For de fleste er det pris, motetrend og kvalitet som er avgjørende ved valg av skotype og merke.
Rundt 30 prosent av forbrukere er villige til å betale rundt 10% mer for lokal produksjon, personlig tilpasning, bruk av resirkulerte materialer, tilgjengelig på nett og levering hjem.

Generelt er forbrukere opptatt av bærekraft hvis vi kan samle de andre funksjonene i dette begrepet, men ikke er villige til å betale høyere priser for dem.