Gabor fornyer merkevaren sin
Gabor Shoes AG har oppdatert merkevaren sin og lanserer et nytt utseende samtidig med sin SS 2026 kolleksjon. Målet er å styrke merkevaren og bli oppdaget av flere forbrukere, også yngre generasjoner. Logoen er oppdatert med et mer selvsikkert design. Alt fra farger, typografi, emballasje og visuelle elementer fremstår tidsriktige.
Et viktig steg i strategien
– Det nye uttrykket og den sterkere følelsesmessige koblingen til merkevaren er viktige for vår fremtid, sier CEO Stefan Blöchinger. – Vi vil gjøre Gabor enda mer attraktiv og sette oss i førersetet i bransjen.
Kunden i sentrum
– Vi posisjonerer Gabor som et internasjonalt og inspirerende skomerke, med tydelig fokus på dagens forbrukere, sier Sascha Negele, ansvarlig for kunde og merkevare. Hele strategien vår tar utgangspunkt i merkevaren.
Kvaliteten består
Selv med nytt design, står Gabor fortsatt for høy kvalitet, gode materialer, passform og moderne stil.
– Vi skal fortsette å forbedre produktene våre og utvide tilbudet til nye kundegrupper, sier Kristin Käpplinger, produktansvarlig.
Flere muligheter fremover
Med det nye merke-uttrykket ønsker Gabor å nå nye målgrupper og vokse internasjonalt.
– Vi tror dette vil begeistre både gamle og nye kunder, og skape vekst sammen med våre partnere, sier salgssjef Tom Czizegg.