ISPO München slår seg sammen med CIFF

-Fremtiden for mote bygges gjennom sterke partnerskap, kunnskapsdeling, nære samarbeid og åpenhet på tvers av grenser, kategorier, kulturer og kjønn. Tiden er inne for å danne nye allianser med dyktige partnere i nabolandene våre, og vi er begeistret for å slå oss sammen og dele våre visjoner for mote med de talentfulle menneskene i ISPO Group", sier Sofie Dolva, direktør ved CIFF.

 

 

 

På neste utgave av ISPO München, som arrangeres fra 3. til 5. desember 2024, vil CIFF være representert med en partnerstand hvor danske merker fra denim-, sports- og sneakers-sektoren vil vise frem sine produkter, noe som gir en større sammensmelting av sport og mote.

Siden ISPO tradisjonelt er en flersegmentert messe med fokus på sport, reflekterer dette initiativet anerkjennelsen av at sport og mote ikke lenger er to separate kategorier. Tvert imot skaper sammensmeltingen flere forretnings- og vekstmuligheter.

-Vi er glade for å samarbeide med CIFF, en av Europas ledende moteplattformer. Sport og mote fortsetter å konvergere, og tradisjonelle grenser forskyves, noe som gir spennende potensial for merkevarer og forhandlere, som vi ønsker å fremheve sammen, sier Tobias Gröber, administrerende direktør for forbrukervarer og direktør for ISPO Group.

Gröber påpekte at 'spesielt i Skandinavia har sports- og motemerker påvirket hverandre i flere tiår, lært av hverandre og skapt nye materialer, design og innovasjoner'. Dette ønsker ISPO München å ta konsekvensen av, avsluttet han.

CIFF ønsker et utvalgt antall ISPO München-partnere velkommen til å presentere sine merker under AW 2025 i forbindelse med den 64. utgaven av Copenhagen Fashion Week, som er planlagt fra 28. til 30. januar 2025 i København.