Jobb-bytter mellom tre kjente fjes i skobransjen

Det skjer mer enn flytting på Skosenteret. Tre kjente og kjære fjes skifter jobb, heldigvis er det innen skobransjen.

Jentene har vært i bransjen lenge og fortsetter med det. De tar med seg nyttig erfaring til nye merkevarer. Hege Katrine Sørlie er godt i gang som kategorisjef i Shoe-d-vision Norge, Marianne Sommerfelt har overtatt Hege Katrine sin selgerjobb i Skechers og Kristine Søby er nå selger i Rieker.

 

Kategorisjef, Shoe-d-vision 

Hege Katrine Sørlie 

-Sports Connection og Skechers har vært en god arbeidsplass i over åtte år. Jeg har fått være med på en reise av de sjeldne; satt tett på ledelsen, strategiene og fikk bidra med kunnskap fra kunde- og markedsrelasjoner, forteller Hege.
Hun forteller videre at Skechers er en spennende merkevare som har planer om å utvikle seg i spennende retninger videre.
Med Heges
bransjekunnskap som hun har opparbeidet seg først i Kværnø AS, deretter i 2T Trading og senest Sports Connection er mange glade for at hun ikke bytter bransje.

-Jeg ble spurt om jeg ville bidra med min erfaring i Shoe-d-vision Amba, som er en fantastisk mulighet jeg ikke kunne takke nei til. Dette er nytt, spennende, utfordrende og lærerikt. Akkurat hva jeg ønsket meg. 
Hva tenker du om skobransjen i tiden fremover Hege?

-Skobransjen er Norges beste bransje. Spennende med flytting til Fornebu og et tettere samarbeide med tekstilbransjen, noe jeg tenker vil bidra positivt. Konsumentene trenger sko og de vil velge fysiske butikker som sitt foretrukne sted for å handle sine sko, bare utvalget er fristende, svarer Hege bestemt.

 

Account manager, Skechers  

Marianne Sommerfelt

-Jeg forlater en trygg og god arbeidsplass, med en superhyggelig og flink kollega som jeg kommer til å savne, sier Marianne Sommerfelt, som nå er i gang hos den amerikanskeide merkevaren, og fortsetter:
- Hos Tygesenfamilien har jeg fått være meg selv i en raus og trygg ramme. I dette selskapet er alt ‘bare i orden’ som de sier i Danmark, ryddig, etterrettelig og ikke minst, veldig hyggelig. Der har jeg blant annet lært om viktigheten av gode relasjoner og å holde fokus på de meningsfulle tingene. Tidligere erfaringer fra bransjen er 14 år i Grændsens skotøimagazin, deretter to år El Naturalista og i Panama Jack.

Hun forteller at Rieker, der hun har jobbet i snart ti år, er et selskap med mye latter og godt humør i alle ledd, som passer sin arvtaker!
Marianne ble kontaktet av Skechers. Hun ble både veldig overrasket og beæret.
-Jeg var ikke på jakt etter ny jobb, men ønsket om å utvikle meg trumfet trygghetssøkeren i meg. Dette blir så spennende og gøy!
Hva tenker du om skobransjen i tiden fremover Marianne?
-Skobransjen er i forandring, men slaget står likevel fremdeles i de fysiske butikkene. Vi må være villige til å forandre oss med den, hvis ikke blir den overflødig. Jeg vil bidra til å holde fokus på kundene mine og bidra til at de velger salgbare produkter, til riktig tid, så jeg blir en super Skecher-selger, sier Marianne usjenert!

Selger i Rieker

Kristine Søby

Kristine Søby startet i Ecco for 20 år siden. Hun forteller at disse årene har vært lærerike, varierte og morsomme.
-Det er jo her jeg har fått all min kunnskap, erfaring og ikke minst, lidenskap for sko. Jeg har jobbet med en fantastisk merkevare som jeg har vært stolt av å representere. De er kjent for kvalitet og komfort, de er innovative og ambisiøse, og jeg gleder meg til å fortsette å følge med fra sidelinjen.
Da det dukket opp en mulighet hos Rieker, var Kristine ikke i tvil om at dette er riktig vei videre. Hun gleder seg veldig til å jobbe med nok en solid merkevare som hun vet kunder og forbrukere er glad i.
-En annen viktig faktor er at jeg fremdeles får være i bransjen jeg stortrives i, og fortsetter med alle de fineste folka, både kunder og sko-kolleger.
Hva tenker du om skobransjen i tiden fremover Kristine?
-De fysiske butikkene fortsetter å være viktige kanaler for kunder som skal kjøpe sko, bare butikkene sørger for å ha kvalifisert personale som kan veilede før, under og etter kjøpet. Jeg brenner for den gode kjøpsopplevelsen, og mener at god service og produktkunnskap er det største konkurransefortrinnet mot nett. Min jobb blir å sikre at butikkansatte har den kunnskapen som trengs for å selge Rieker. Før det, har jeg visst litt å lære selv, ler Kristine.