Kunden bestemmer utvalget i Norges største kjede

Thore Olaussen har sittet i direktørstolen i et snaut halvår og forteller at direktørtittelen fremdeles lyder fremmed.

Direktør Thore Olaussen

-Så langt har jeg ikke tilført så mange store endringer som direktør i Eurosko, men fortsetter det gode arbeidet som er lagt ned i Norges største skokjede. Vi er mange i ‘skofamilien’ som har kjøpmannen i oss og det er én av flere sukessfaktorer, påpeker Olaussen.
Det sluttbruker vil ha, har vi i våre butikker
Noe mange lurer på er første spørsmål til den ferske direktøren: Er det økt satsning på egenproduksjon?
-Rundt 50 prosent av våre merker skal være ‘in house-merker’, resten er markedsledende internasjonale merkevarene. Vår filosofi er at det kundene vil ha, det skal vi selge. Så enkelt! Til leverandører der ute er beskjeden enkel; har dere merker som etterspørres, som har en god markedsposisjon og vi vet de gir våre forhandlere omsetning, ja da snakker vi business.
Stockholm Design Group har blitt et svært ettertraktet merke, sammen med Okaki.
-Begge de nevnte merkene er i høy kvalitet og på høyde med kjente internasjonale merker. Når vi kan styre produksjonen selv, og har høyere marginer på våre egne merker, er det jo god grunn til å ha å satse på disse, påpeker direktøren.
Hvordan ser Eurosko ut fremover?
- Vi skal være en rendyrket skokjede som er best på sko i Norge i veldig mange år fremover. Vi må hele tiden skjerpe oss, for det er mange gode aktører som puster oss i nakken. Eurosko har et godt lag som drar i samme retning. En av de viktige suksessfaktorene er evnen til nettopp det, og kjøpmennene som liker dette er med i mange år til. Euroskos strategi er å være best på både internasjonale- og egne merker i mange år fremover. Det viktigste er å være best, ikke størst, er teamet i Moss enige om.

Les hele intervjuet i siste utgave av Magasinet SKO.