La deg inspirere på CIFF 28.-30. januar
Magasinet SKO spør om det er en bevisst strategi at messen i København primært skal være en
inspirasjonsmesse – ikke der ordre skrives?
-Ja, det er en bevisst beslutning. Vi har posisjonert messen som en inspirasjonsplattform der trender, nettverk og utveksling av ideer står i sentrum.
Målet med messen er å være stedet der merkevarer, kjøpere og kreative sjeler kommer sammen for å utveksle ideer og oppdage nye retninger. Ikke stedet for bare transaksjoner. Dette betyr imidlertid ikke at forretninger ikke gjøres, men vårt fokus er å skape et langsiktig partnerskap mellom merkevarer og deres kunder – og å vise det beste innen nord-europeisk mote, svarer Dolva overbevisende.
Strategisk møteplass
Bransjen har i økende grad behov for mer enn bare en plattform for å gjøre rask handel. For mange er Ciff en strategisk møteplass hvor de etablerer relasjoner, styrker merkevaren sin og henter inspirasjon til fremtidige kolleksjoner og samarbeid.
-Vi jobber hele tiden med å skape den rette balansen mellom inspirasjon og forretningsmuligheter. Et av de største tiltakene vi jobber med er å gjøre Ciff fra to årlige møteplasser til en plattform du kan bruke hele året. Ønsket er at når ‘gjestene våre’ deltar på Ciff kjøper de seg også inn i et fellesskap og initiativer som strekker seg inn i fremtiden. Jeg ser på vår arena som en viktig aktør i motebransjen. Vi skal utvikle og tilpasse formatet etter behov for å legge til rette for relasjonsbygging, ideutveksling og og jakten på nye trender. Vi skal sikre at vi hele tiden tilpasser oss skiftende behov og teknologisk utvikling, slik at messen i København forblir den relevante, ettertraktede og verdifulle plattformen også i fremtiden.
Jeg håper å treffe mange norske innkjøpere og utstillere i København og på Ciff 28.-30. januar, avslutter Sofie Dolva.