Økende norske bidrag i den internasjonale moteindustrien

Norske bidrag i den internasjonale moteindustrien er økende. Både norske produkter og modeller fra Norge tar sin fortjente plass i den globale industrien. Skomerkene Kastel, Gaitline, Topaz og New Movements er fire spennende eksempler på funksjonelt og lekkert norsk design.

Det er stas å lese at Norge stadig oftere bidrar i den internasjonale moteindustrien. Dette gjelder både norsk-designede produkter, modeller og influensere fra Norge.
Melk og Honning forteller blant annet at det norske selskapet Makeup Mekka satser på egenutviklet sminke så rimelig at alle skal kunne kjøpe de produktene de trenger, til fordel for kjente merker.

Tom Wood har hentet inn den belgiske designeren Mattia Van Severen med internasjonal bakgrunn for å ta det norske motemerket ut i verden. Det nye konseptet Ten by Tom Wood - består av de ti viktigste plaggene vi har i klesskapet.

Det norske nisjemerket Son Venin, med gründerne Dag Solhaug Laska og Svein Haakon Lia i spissen, vant gull i kategorien independent brands for deres nyeste parfyme PostHume under amerikanske Art and Olfaction Awards.

Den norske modellen Rawdah Mohamed gjør seg stadig bemerket på den internasjonale catwalken og i kampanjer, sist for Max Mara under moteuka i Milano i september.

Bildene er lånt av Melk og Honning