Øker global merkevarebevissthet via Storbritannia

Skomerke Heydude, eid av Crocs, ble lansert i Storbritannia forrige måned som en del av sin internasjonale ekspansjonsstrategi for å øke global merkevarebevissthet.

Heydude er lansert med et nettsted spesifikt for Storbritannia og er i dag tilgjengelig i 191 butikker, inkludert Schuh og Kurt Geiger over hele Storbritannia og Paul Byron i Irland.
Merket er kjent for sitt komfortable og lette fottøy for menn, kvinner og barn. De bestselgende modellene inkluderer 'Wally' og 'Wendy', som har elastiske lisser, en innersåle som lett tas ut og med en ekstremt lett yttersåle, noe som gjør dem allsidige og lette å ta av og på.
-Vi er glade for å offisielt lansere Heydude på det britiske markedet og introdusere forbrukerne for den samme komforten og allsidigheten som vårt raskt voksende amerikanske publikum kjenner og elsker, sier Kelly Cortina som er senior visepresident og global sjef for produkt og merkevareutvikling for merket.
Hun sier videre at undersøkelser via interne data viser at når vi forbrukere prøver et par og blir kjent med komforten vil vi i snitt kjøpe fire par i løpet av livet.
-Vi er sikre på at vårt merke vil treffe det britiske publikumet, og at de vil elske produktets enkelhet og tidløse stil, avslutter Cortina.
Kilde: Worldfootwear.com