SAL satt SoMe på agenda for voksenopplæringen

Skogrossisters og agenters landsforening, SAL, inviterte til kurs innen kommunikasjon i sosiale medier. Her fikk 'leverandør-elevene' de beste tipsene særlig innen instagram publisering.

Elise Landa

Elise Landa fikk topp karakter av deltakerne på kurset.
- Dere må legge ut poster jevnlig for å få ønsket synlighet og vær ikke redde for å dele hverdagslige aktiviteter. Vær like høflig i sosiale medier som i det virkelige livet, oppfordret Landa.

Elise Landa, som har mange års erfaring som rådgiver innenfor bruk av sosiale medier, tok kursdeltakerne elegant gjennom gode råd og tips innen sosiale medier.
Det er ingen hemmelighet at mange trenger kunnskap om hvordan man kan bruke sosiale medier for å fortelle om sine merker. I løpet av kursdagen var det mange som fikk flere 'aah-ha' opplevelser og økte lysten på å bruke mer tid på kommunikasjon med kunder og verden, særlig via instagram.

-I sosiale medier er mottaker på jakt etter verdibasert budskap. Del budskapet inn i de fire F'er; festlig, faglig, fargerikt og følelser. 
For å oppnå synlighet er det lurt å kommunisere via video, bruke riktige emojis og la bilder og videoer tale i størst grad for seg selv, tipser Landa deltakerne, og fortsetter:
-Legg ut poster jevnlig. Tør å by på deg selv og vis gjerne også litt hverdagslige situasjoner - følgerne dine hygger seg også med 'scener bak kamera' og utpakninger. Vær høflig og 'snill'; del andres innlegg, kommenterer med noe hyggelig og svar alltid på kommentarer du får på dine innlegg.

Deltakerne var så fornøyde med dagen og alle håper det kommer nye muligheter med kunnskapsøkning innen sosiale medier.