Swims er kåret til årets merkevare

– I en stadig mer fremoverlent og spennende designindustri, skiller blant annet Swims seg med å bygge en fascinerende merkevare, sa Egil Sundet i Designindustrien, en bransjeforening i Norsk Industri.

Årets merkevare: Swims

Magnor Glassverk, Swims og Vestre var nominert til Årets merkevare, og det var Swims som til slutt kunne ta med prisen hjem.

– Det er en stor ære å vinne denne prisen. Den er en vitamininnsprøyting for hele laget. Vi har akkurat kjøpt Swims tilbake fra amerikanske eiere, og fremover kommer det til å skje mye. Vi skal lage et enda tydeligere Swims-konsept. Dessuten skal vi bli bedre digitalt, både i kundekommunikasjon og markedsstrategi, sier Alexander Eskeland, daglig leder i Swims.

Swims vant Årets merkevarebygger, én av de to bransjeprisene de var nominert til. Her er regnstøvelen Dora, Foto: Swims

Swims evner i følge juryen å være trendy og urban, men samtidig tidløst og klassisk, noe som er et imponerende kunststykke. Hos Swims er det sluttbruker som er viktigst, og gjennom direkte kommunikasjon med kundene skapes sterke og varige bånd.

Swims klassiske kalosjer. Foto, Swims.
Swims klassiske kalosjer. Foto, Swims.