UGG, større suksess enn noen gang

I tredje kvartal i fjor endte inntektene på i overkant av 930 millioner dollar. Ugg er i år 45 år og eies av Deckers  Brands.

Anne Spangenberg, som kommer fra Nike, får mye av æren for den sterke veksten. Hun har et sterkt talent for merchandising og historiefortelling og er fokusert på muligheter og har ryddet opp i sortimentet.
- Teamet bak Ugg presser seg selv kreativt og er gode på å  introduserer nye trender, samtidig som de alltid har med noe av arven som vi alle har elsket gjennom årene. Nostalgien til klassikerne skaper fortsatt positive følelser hos kundene, sier ansvarlig for sko i Zappos, Dyansa Calderon.

Spangenberg er trend- og moteansvarlig for UGG hos Deckers Brands.


Spangenbergs største oppgave er å inspirere til kreativitet og lover at deres markedsføringsstrategi fortsetter å sette forbrukeren i sentrum, og at både tradisjonelle  og nye plattformer er i bruk for å kommunisere med ulike generasjoner.