Vekst hos Zalando
Zalando har nå mer enn 34 millioner aktive kunder over hele Europa, noe som betyr en vekst på 20,4 prosent gjennom 2019. Nettgiganten har utvidet kundebasen betydelig også i første halvdel av 2020.
Til tross for et globale utfordringer i mars, vokste selskapet sterkt mellom januar og juni i år.
Brutto handelsvare-volum vokste med hele 25,1 prosent til 4,72 milliarder euro første halvår i år. I første halvår i fjor var tallet 3,77 milliarder euro.
Omsetningen vokste med 19,6 prosent til 3,56 milliarder euro. I samme periode oppnådde Zalando en justert EBIT på 113,3 millioner euro med en margin på 3,2.
Zalando vil investere i kundeforhold, øke sitt aktive kundegrunnlag og utvikle sin plattform overgang.
- Vi er veldig fornøyde med den eksepsjonelt sterke fremgangen vi har hatt i andre kvartal. Dette beviser at vi fortsatt er på riktig vei med vår plattform-strategi. Vi fortsetter satsingen med å få enda flere merkevarer ombord.
ARKET fra H&M Group tilbys til alle våre 34 millioner kunder i 17 markeder allerede 23. august. Weekday og Monki, som også tilhører H&M Group, vil lansere sine nye kolleksjoner på vår plattform i høst, forteller den fornøyde Nordensjefen, David Hejgaard.