Viking lanserer KI-støttet reparasjonstjeneste

Viking lanserer nå en ny digital reparasjonstjeneste i samarbeid med den norske plattformen Vandre. Visjonen er å levere langvarige produkter av høy kvalitet. Tjenesten er KI-støttet og gir rask, effektiv og kvalitetssikret behandling av reparasjoner.

– Vi ønsker å gjøre det enkelt for kundene våre å ta bærekraftige valg. Nå kan de reparere skoene sine digitalt, og være trygge på at kvaliteten ivaretas, sier Elin Carlsen, Head of Sustainability i Viking.

Vandre har utviklet en egen KI-modell som vurderer og håndterer reparasjoner, og viking er blant de første til å ta den i bruk.
– KI-modellen gjør det enkelt for kundene å registrere reparasjoner digitalt, og sørger for en trygg og effektiv prosess, fra innsending til ferdig reparert produkt, sier Jostein Kjernaas, CPO og Co-Founder i Vandre.

Tjenesten er nå tilgjengelig i Norge, med mål om lansering i to nye land innen utgangen av 2026.